Home Pendidikan Beberapa hal tentang kehamilan

Beberapa hal tentang kehamilan

2 min read
0
0
146

Ada berbagai fakta/mitos mengenahi cara cepat hamil. seperti posisi saat bercinta, makanan, ramuan herbal dan lainnya.

Bagi seorang ibu atau wanita yang sedang hamil, biasanya sangat diperlukan untuk dengan teliti dan konsisten memantau segala sesuatu yang dimakannya. Semua itu dilakukan untuk melindungi diri sendiri dan kesihatan janin di dalam rahim

Semasa kehamilan, seorang ibu memerlukan asupan vitamin C yang cukup untuk meningkatkan ketahanan atau keimunan terhadap penyakit berjangkit seperti bahaya selesema dan banyak lagi.

Ketika hamil, gusi menjadi lebih lembut dan mudah cedera. Gusi mungkin membengkak, menyebabkan plak terkumpul pada dasar gigi. Ini akan mengakibatkan penyakit gusi dan pereputan gigi dan menyebabkan gusi berdarah selepas memberus gigi. Untuk mengurangkan gangguan ini, gosol gigi dan kumur2 sempurna selepas makan dan berjumpalah dengan doktor gigi.

Semasa hamil, tubuh menghasilkan lebih banyak darah untuk menyokong tumbesaran bayi dalam kandungan. Jika berlaku kekurangan bekalan zat besi atau sesetengah nutrien, penghasilan darah tambahan dalam tubuh wanita hamil akan terjejas.  Semasa hamil, seorang wanita memerlukan lebih banyak bekalan oksigen karena ia hidup bersama bayinya yang masih berada dalam rahim. Oleh itu, jika berlaku serangan asma bekalan oksigen yang sedikit tidak dapat dikongsi dan ini sangat berbahaya kepada ibu dan juga bayi.

Ada beberapa tanda-tanda orang hamil seperti kondisi tubuh lemas, tidak keluar haidnya dan yang paling akurat adalh dengan menggukan test kehamilan yang sampelnya dari air seni. usahakan ketika mengetes dengan test pack pada pagi hari

Load More Related Articles
Load More By Pamela
Load More In Pendidikan
Comments are closed.

Check Also

Harga Motor NMAX Terbaru

Harga Yamaha NMAX 2017 Harga Yamaha NMAX – Persaingan perebutan pasar otomotif dalam segme…